Tisdag
I dag är det tisdag 30 april 2024 och
till hans antagonisters sannolika besvikelse så lever den ogudaktige,
vanartade, oduglige, värdelöse, hatade, föraktade, bohemiske och excentriske
gubbstrutten ler dessvärre ännu till hans antagonister sannolika besvikelse och
han kliver upp i arla morgonstund och
tar betgablockerar innan han lägger sig igen och sover vidare några tiommar
varefter han åter stiger upp och kokar te solm han dricker emd en bulle som
tilltugg innan han börjar surfa på webben.
Efter någon timmes surfande så kör han
till COOP Triangeln och offrar till speldjävulen och köper mat innan han kör
hem igen men han tar vägen förbi bilverkstaden som nu börjat ta itu med
nöjesmaskinen och gubbstrutten snackade en stund om tekniska frågor och förklarade
att bilens tändspole är sammanbyggd med tänsningslåset via en armerad kabel och
att i skrivande stund finns sådana delar inte att få tag på så sitter felet i
tändningslåset vilket inte är helt otroligt så får man improvisera och sätta in
ett standardlås och en ny tänspole och då ska de vara av högsta kvalitet, det
vill säga Bosch.
Verkstadsägaren påtalede att det kan kosta stora pengar och gubbstrutten
sa att han själv räknade med femsiffrigt i svensk valuta så det var inget problem med en så värrdefull och sällsynt bil
då gubbstrutten dessutom har en hyfsat välfylld spargris med både cash och
värdepapper som är lättilgängliga och dessutom har han ännu mer tillgångar som
attraktiva samlarobjeklt så det drabbar ignen fatig.
Igår så bärgades bilen som körde av
färjan i Fursund och de två i bilen drunknade och bilen är en Mercedes-Benz
C-klass kombi och Haverikommissionen ska utreda tragedin.
Vad som man nu frågarf sig är om det vr
tekniskt fel på¨bilen eller ett förarmisstag? En sådan bil har mycket avancerad
elektronik som kan strula om oturen är framme, men om det är orsaken torde bil
svårt att klarlägga då bilen hamnade i vattnet och sjönk varför hela elsystemet
är vattenskadat.
Bilen är mogen för skrotning efter den
tekniska undersökningen och den torde ha ett hyfsat skrotvärde med många
attraktiva reservdelar i alla fall. Allt som inte är vattenskadat så det
förstörts och är efterfrågat torde ge en god återbäring. Gubbstrutten är mycket
nyfiken på utrednignen för det är en bilmodell som gubbstrutyen kan tänka sig
att köpa begagnad.
I dag är det valborgsmässoafton som
brukar kallas fyllborg bland bacchi påigor och drängar och Han (majestät)
fyller 78 bast och uppvaktas av anhöriga och rojalistger i Fjoillträsk. Det
verkar vaa en vital gammaöl ma<n i alla fall men gubbstruten hittade en
opinionsyttring i en blaska i dag så förslog att ha<n skulle abdikera till
förmån för demokrati.
Gubbstruttens inställning är att han
vill ha republik för demoratin kräver att statschefen ska utses av folket direkt,
via elektorer med folket mandat eller a<v den lagstiftadne sörsamlingen och
att statschefen ska ha en begränsad mandattid och bra kunna åtgerväljs en gång.
Det ska sedan så alla svenska
medborgre fritt att kandidater till
ämbetet och även de kungliga och sedan
så får väljarna avgöra vilken kandidat som ska utses.
I dag träffade gubbstruten sin gamla vän
och före detta gran ne Christer Stedt som återflyttade till Bohuaslän wefet
några år i sin barndomsstad Gävle och ha<n va<r på besök och vi snakcakde
emd varandra en stund innan gubbstruten lastade ur blixtturbobilen.
Därefter ska gubbstrutten be om ursäkt
för att han existerar och publicera dagens nya gävliga bilder!
För övrigt vill gubbstrutten än en gång påpeka att han trots allt är synnerligen privilegierad då många måste stå ut med att vara både älskade och beundrade. Men den gamle gubbstrutten är både hatad och föraktad, och det är ett stort privilegium för den som uppskattar uppriktighet
Kommentarer
Skicka en kommentar